Lili Virág

Ez a blog Lili életéről szól... Lili már 1,5 éves nagylány, de az anyuja csak most kezd el neki blogot írni... Micsoda egy anya!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • NyugtonMalac: Szia, Tudod, szülés után az is fáj, ha az emberre ránéznek deréktól lefelé. De ez főleg pszichés ... (2007.05.08. 13:09) Előzmények l.
  • Tóth Géza: És fájt a varrás? (2007.05.08. 07:53) Előzmények l.
  • Utolsó 20

Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker

Előzmények l.

2007.04.26. 14:58 | NyugtonMalac | 2 komment

Lili Virág Születése

Lili Virág 2005. szeptember 28-án 12:30-kor látta meg a napvilágot. Anyán kívül apa és Marian néni (anya doktornénije) segítették őt világra.

Lili születéstörténetét anya már az első héten megörökítette az utókor számára, hogy a felejtős hormonok ne szinezzék rózsaszinebbre a valóságnál.

Bemásolom ide is:

"2005.09.27-én éjjel a szokásos pisilő körutamon tapasztaltam, hogy valami vízszerű izé is csurdogál belőlem, amit nem tudok visszatartani... de a mennyisége nagyon kevésnek tűnt a magzatvízfolyáshoz képest... ezt szakaszonként csurgattam egészen hajnalig. Reggel felhívtam a dokinénimet, hogy mit tegyünk, mi lehet ez, mire ő beküldött a kórházba. Oda már bőrönddel mentünk.

Ezalatt a csurdogálásom megszűnt, így mire délre beértem a korházba már nem mutatta ki a teszt, hogy magzatvíz volt-e vagy más. Mindenesetre felvettek a kórházba, s a dokinénim délután 5re ígérte magát, mondván úgyis ügyeletes... :P

Meg is érkezett időre, meg is vizsgált: ujjnyi voltam, kisebb görcsszerükkel. Kaptam oxitocint az orromba (vattapamacs formájában), s ez késő estig maradt is. Este egy újabb vizsgálat, bő egy ujjnyi, mehetek aludni, nem szülünk... Azért bizti ami bizti a borotválás - beöntés procedúrán át kellett essek, mielőtt aludni tértem volna.

Este egy kicsit sanyargattam a cicimet (segíti a szülés beindulását, mert méhösszehúzódásokat eredményez), hamár elindult a dolog, ne húzzuk nagyon el. Azután elaludtam. Alvás közben az egyre erősödő fájások (mert ezek már hasonlítottak a fájásra) ellen a tanult technikával védekeztem. Lassan belélegezni, méglassabban ki... és így pihentem hajnali kettőig. Ekkor már nem volt kedvem aludni, s elkezdtem mérni a fájás időimet: 3perces. Jajj, mit is csináljak most, mivel kórházban vagyok, nem tudom, mikor kell szólni a dokinénimnek... Így sétálgattam a folyosón, s ekkor találkoztam a szülésznővel, aki aznap éjjel dolgozott. Mondtam neki, h 3 perceseim vannak, ő meg, h akkor még aludjak nyugodtan. (Megnézett azért, még mindig csak 1 ujjnyi bőven) Aztán mentem aludni.

Reggel 7kor dokinéni megint megvizsgált, nincs sok változás, csak a 3 percesek. Mondta, h kapok oxitocint 8kor.

Hívott is a következő szülésznő a szülőszobára, mondta, hozzak magammal, amit kell. Én nem vettem az adást, így csak egy rejtvénnyel és egy könyvvel felszerelkezve indultam el. Apa már úton volt befelé... Megbeszéltük, h meló előtt rámnéz majd. Aztán kezdett gyanús lenni a dolog, miért is megyek a szülőágyra??? Meg is kérdeztem a szülésznőt, innen már csak kettőben megyek ki??? Mire ő: igen.

ÁÁÁÁÁ, akkor nem jó csomagot hoztam, apa papucsa, meg a szülőszobás csomagom bent maradt a korteremben, visszamentem érte, s vártam egy nagy infúzióval apát a szülőszobára. Meg is érkezett, szépen beöltözve zöldbe :))) . Akkorát nevettem rajta! Nagyon tetszett ebben a szerelésben. És egyszercsak elkezdett hatni az oxitocin, mondanom sem kell nem volt kedvem rejtvényt fejteni és könyvet olvasgatni, inkább a tanult légzésekre koncentráltam, s apával beszéltem meg a fájás csillapító masszázs részleteit. Jól tettem, később nem volt erőm, sem időm erre, így a kapott infókból élve gyömöszölt fájások alkalmával. Nagyon jótékony hatása volt! Nem tudom mi lett volna velem nélküle. Lelki és fizikai támaszom is volt egyben.

Itt jegyezném meg zárójelben, hogy a Tiszti kórház nagy előnye, hogy kicsi, és nem szülnek együtt a kismamákok általában. Ez tetszett benne a legjobban.

Naná, hogy 28-án reggel 8kor rajtam kívül még egy mamát indítottak, és menet közben csatlakozott még egy kismama a szülőszobába hozzánk. 3 ágyas szülőszoba ezennel teli is lett. És, ha ez még kevés lenne, hát megsúgom, h párperces eltéréssel jöttek ki a kismanók is, s csak egy szülésznőnk volt.

De ne szaladjak ennyire előre. A fájások mind sűrűbben jöttek, s egyre erősebben. kb. dél lehetett, mikor úgy éreztem, ezt már nem bírom tovább. Kértem a páromat könyörögve, hogy hívjon segítséget, mert meg fogok halni különben. Dokinénim elszaladt valahova, miután megvizsgált, hogy még egy ideig nem szülünk. Szülésznő segédkezett a másik ágynál, ahol már szinte kint volt a csemete... Így apa hiába próbált segítséget hívni, nem tudott. Szülésznő félvállról odavetette, hogy lassabban vegyem a levegőt, én próbáltam, s mondtam, hogy fájdalomcsillapítót, vagy császárt akarok. De senki nem foglalkozott velem, csak ennyit hallottam sehol nem tartunk még. Erre kezdtem pánikolni, hogy mi vár még rám, ha ez a semmiért volt eddig. A mellettem lévő ágyakon kánonban a sikítás, s ekkor elszakadt bennem valami: Már nem volt gátlásom, ordítottam, hogy nyomnom kell, s ha senkit nem érdekel, hát az sem baj, de nem tudok ellene tenni, s nyomni is fogok.

Úgy éreztem, ha megszakadok a nagy nyomásban, akkor legalább közel van a műtő, csak nem hagynak ott meghalni igazából...

Olyan érzésem volt, mintha egy 10 kilós dinnyét egyben szerettem volna kikakilni a szülőágyra.

Miután nagyon hangosan kezdtem ordítani segítségért, a szomszéd ágy orvosa átszaladt hozzám, megvizsgált, s ekkor felpörögtek az események: azonnal hívják a dokinkat, szülünk! Minden szülésznőt a korház területéről összecsődítettek (szülésznők az ápolók is a szülészet-nőgyógyászati osztályokon), nagy nehezen megtalálták a dokinénim telefonszámát is, már apa 3szor is felajánlotta, hogy telefonál neki, de nem engedték, pedig ők nem találták eleinte a számát. Én itt már nem voltam magamnál. Ezekre, a dolgokra csak pillanatképekben emlékszem, és apa elmesélése alapján tettem össze.

S megérkezett a dokinénim, hátamra feküdhettem, s mondtam neki, hogy nagyon kell kakilni, nem tudom visszatartani, ha jön.

Mondta, hogy ne aggódjak, nyomjak nyugodtan, hiszen ez maga a kicsi babám, nem más. Miután megnyugtatott, hogy ez lenne a tolófájás, és igazából csak a baba bújik kifelé, megnyugodtam: nemsokára készen vagyunk. Már nem akartam feltétlenül meghalni.

Annyira megviselte a testemet a rosszul kezelt tolófájásos szakasz (lassú légzés technikával, bizonytalansággal, egyedül a párommal és a fájdalommal), hogy csak nehezen tudtam összekapni magam a tolófájásokra, s szabályosan nyomni haspréssel. Valahogy mindig a pofimat sikerült felfújni, nem ment le a hasamba, pedig haslégzésem van...

De egyszercsak összeszedtem magam, és igazi hasprésekkel a harmadikra ki is sikerült tolni a kislányomat. Párom fogta az egyik lábam, szülésznő a másikat, és a térdeimet, és nyomtam... Dokinénim meg a lányt kapta el a végén. A gátmetszésből semmit nem éreztem, nem is tudtam, hogy az is van :))) . (A 3. tolófájást attól számolom, hogy végre megint ott tudtam lenni testileg lelkileg). Apa biztatott, látom a haját!, Dokinéni hogy szép hajas baba lesz, én meg csak nagylevegő hasprés gyors kibe légzés, újra hasprés, és így tovább. Aztán éreztem, ahogy a kis csúszós test kisiklik rajtam... nagy görögdinnye, ez lehetett a fejecskéje, majd kisebb hurkácskák, kezecskék lábacskák a hátával... és cupp, kint is volt a kislányom. Nem kellett sokat várni, mindenki lelkesen sürgött forgott örült, biztatott, lelkesedett, csak én voltam ott a semmi peremén. Nem tudtam, mi van velem, csak azt, hogy félek, sok volt nekem minden. Az egész testem remegett. Olyan mértékben, hogy már én is kezdtem megijedni magamtól. Rám tették a kislányomat, de én még nem érkeztem vissza a semmiből. Csak a két kezem üdvözölte Őt. Egyik kezemmel a takaró alatt a kis popiját simogattam szeretet teljesen, másikkal a kis hátát a takaró felett. Nem tudtam ránézni, csak egy pillanatra, nem tudtam őt szavakkal köszönteni, mint ahogy azt elképzeltem oly sokszor, de tudtam a simogató kezeimmel, olyan szeretettel üdvözölni őt az életben, amivel csak egy édesanya tudja a picibabáját szeretni. Ott feküdt rajtam, semmi más nem volt csak a mellkasom és a tenyereim a pici lányom érintésében. És csak mi ketten tudjuk, hogy milyen szoros kapcsolat alakult ki ott köztünk.

Ez után Lilit megfürdették, megmérték, stb., és jól becsomagolva visszahozták, ez alatt én megszültem a méhlepényt is, ami elég nehezen ment, főleg, h tiltakozott a testem mindennemű érintés ellen. Ha valaki hozzám ért, én remegtem, féltem, és szenvedtem nagyon... Aztán jött a varrás, ekkor ért vissza a kislányom becsomagolva nagyon, de nem tudtam vele beszélgetni, babusgatni, mert éppen varrtak engem, és ez zavart nagyon. Közben Lilit elvitték, de nem mondták, hogy hova... Mikor kész volt a varrás, kértem vissza a lányomat, de mondták, hogy már kivitték, nem lehet visszahozni. Ekkor nagyon elkeseredtem. Mindkét szomszédomban babázhattak, csak az én lányomat vitték el tőlünk. Sírtam. Apával szerettem volna végre babázni... Kérdeztem sokszor, hogy hol a lányom, és egyszercsak visszahozták. Kicsit kihűlt, vitték napozni, majd visszahozták nekünk. Annyira örültem neki! Itt már igazán tudtam őt szavakkal köszönteni. Ott volt a családom! Apája és a pici kislánya!

Életem legszebb pillanatai.

Soha nem felejtem el!

Anya" 

Most, hogy visszaolvastam a szülés-születés történetünket, ismét elöntött az érzelgősség. Most kicsit felszárítom a könnyeimet, és majd ha lesz időm folytatom a történetünket Lilivel.

Addig is itt egy első kép a kislányomról:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lilivirag.blog.hu/api/trackback/id/tr763878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Géza 2007.05.08. 07:53:25

És fájt a varrás?

NyugtonMalac 2007.05.08. 13:09:47

Szia,

Tudod, szülés után az is fáj, ha az emberre ránéznek deréktól lefelé. De ez főleg pszichés fájdalom, amúgy nem lenne vészes. Éppen csak érez valamit a szülő nő.

Csak nem szülés előtt álltok?
süti beállítások módosítása